donderdag, juni 27, 2013

Zon geeft vlieglust

De doffers vlogen vanmorgen prima.
Klep open, nog een keer kijken en de staart van de laatste kon ik nog net zien.
Vervolgens 20 minuten niet gezien. Ik meende dat ze met jonge duiven mee waren boven het dorp. Maar na een dik kwartier zag ik ze alle 12 van noord naar zuid koersen met een rotvaart. Een klein kwartier daarna terug en snel naar binnen.

Met dik grijs weer doen ze dat minder makkelijk.
Net als wij fleuren ze op als de zon schijnt!
Inmiddels regent het hier alweer en is het lekker fris, zo'n 14 graden.
Wat een weer... voor eind juni. Het meer iets voor eind sept.!

Voor zaterdag niet veel goeds in het vooruitzicht.
Oud zal ik niet inhouden maar als ook Belgie en NL heel de zaterdag grijs moeten zijn, speel ik de jongen niet. Los van het verzorgd overstaan tot het zondag wel goed weer is, zit ik er niet op te wachten, zondag ook weer eens heel de dag duiven duiven duiven.
Zondag vier ik dat m'n vrouw het al 7 jaar met me uit weet te houden... dat "vier" je niet als manlief de hele dag duiven als hoofdthema heeft, nietwaar?!

UPDATE: Zaterdagmiddag lijkt het beter te worden!