maandag, oktober 28, 2013

VERLUCHTING TIP - schuifdeur

In veel hokken werken de deuren dmv een schuifrail. Ook bij mij.
Dat sluit natuurlijk niet 100% af voor toch of wind-invloed.

Bij m'n doffers had ik 't al maar vanaf afgelopen weekend ook bij m'n duivinnen:
Tochtborstels langs de deur.

Het deurtje schuift nu langs de borstels en er is geen toch of windspeling meer vanuit het aangrenzende halletje. Gevolg is dat de binnenkomende luchtstroom vanaf het openstaande raam veel concreter naar boven gaat.

Merkbaar beter!
'k begrijp eigenlijk niet dat ik 't nooit eerder zo heb gedaan.
Dat hokje van de duivinnen moet gewoon beter kunnen en dat ga ik gewoon regelen. Met de duivinnen kan ik niet zo uithalen als met de doffers en dat zit 'm voor een deel in dat hokje. Hoewel pal naast de doffers (halletje ertussen), is het gewoon niet zo'n goed klimaat als bij de doffers. Dat ga ik dus perse wel zo maken. Ik neem 't mezelf kwalijk dat niet eerder te hebben gedaan!

Ome Leunis Laban zei altijd: "Wie zich moeite ontziet wacht groot verdriet".
Ik heb de goede man amper gekend maar wat zit er een waarheid in die spreuk!