dinsdag, juli 22, 2014

Van grijs naar blauw & nog een keer over inversie en ZO wind

Van 2 dagen grijs weer is het nu strak blauw hier.
Lekker dat de hitte verdween en nu is er zomers weer voor terug.

De opleervluchten van vandaag gingen goed begreep ik links en rechts... gelukkig maar.
Na enkele rare weken kunnen we dan wellicht nu wel gaan doorstarten.

Zelf leer ik zelf nog wat op en dan later nog met de grote mand.
Ik laat ze niet indutten maar doe het voorzichtig aan. Behoud is hier het voornaamste motief.

Het is een drukke tijd in het gezin en op het werk. Duiven hebben echt geen prio nu.
Desalniettemin probeer ik alle ballen in de lucht te houden.

Over de titel nog een leuke anekdote.
Er was laatst een vriendje van onze oudste zoon en die vroeg of al onze duiven groen waren.
We konden ons lachen haast niet houden maar hielden onszelf goed. Later bleek dat hij kleurenblind is...
ha ha ha

AS hakt het onderwerp inversie helemaal klein (zie zijn weblog via diens site)en zet alles op ZO wind als rare factor die vluchten raar doet verlopen. Velen zullen hem willen volgen schat ik in met zo'n opiniemaker.
Beste AS, kijk dan toch ook nog eens naar eerdere wetenschappelijk onderbouwde ervaringen genoteerd in duivenmagazines hierover. Waarom spreek je die tegen?!

Volgens mij is het een factor waar vele duiven niet goed mee om weten te gaan, inversie. Het als onzin afdoen is wel erg makkelijk. Ik denk dat AS vooral bedoelt om er op te selecteren. Duiven die er moeite mee hebben moeten we niet. Heb je die niet meer, dan heb je de factor inversie uitgeschakeld... best een plausibel idee.
Moeten we dat dan ook niet doen met ZO wind?! Duiven daar op selecteren?
Kennelijk zijn er duiven die daar ook niet goed mee om kunnen gaan en andere duiven juist wel... maar dat is verdraaid nog aan toe ook met Noordenwind, en zuidenwind etc, regen en wolken etc.

Het is echt niet de windrichting (Zuid Oost) maar de omstandigheden die ermee gepaard gaan die parten spelen.
En laat inversie nu ook net een omstandigheid zijn. En toevallig ook een die nogal eens met ZO wind gepaard gaat.

Laat me niet lachen om inversie zo te vermorzelen en ZO wind nu "opeens" het dingetje te maken.
Eens ben ik het hoor dat met ZO wind het verloop vaak slecht is... maar dat komt niet alleen door de hoek waar de wind uit waait hoor, dat heeft met meer te maken. Ze niet spelen omdat de wind ZO is eigenlijk van hetzelfde als zeggen dat inversie onzin is...