maandag, juli 21, 2014

Wat een weekend + Marseille + vliegprogram aangepast

Wat een hete zaterdag hadden we zeg!

Korte opleervluchtjes, zelf of door clubs georganiseerd verliepen prima, hoor ik her en der.
vroeg gelost en voor de ergste hitte thuis. Dat lukte dus.

De dagfondvluchten kenden geen normaal verloop.
Duiven extreem los op de rest, zeer traag verloop en veel duiven achter.
Bij ons in de club was 50% tot 1/3 nog achter toen om 19:00 uur werd afgeslagen.
's zondags kwamen ze wel aardig na begreep ik.

Als je het mij vraagt geen wijs besluit de jongen landelijk af te gelasten en de ouden wel door te laten gaan.

Marseille, los op vrijdag, was spectaculair.
Bereknap de duiven die op de dag van lossing in NL thuiskwamen.
Die van Jan Polder was winnaar, prachtig. Ook die mannen in A'dam die tegen 22:00 uur pakken hebben een kanjer op 't hok.
Bert Saarloos waar ik jongen van bijhaalde was weer ijzersterk bezig.
Helaas niks op de dag van lossing maar de andere dag vielen ze als knikkers.
2 bij de 1e 100 nationaal en 5 vd 7 in de prijzen. Hij heeft een zeer sterk seizoen.
Bij ons in de club pakte Wijntje een hele mooie bijtijds... chapeau!
Ik lees ook nog ene Schreurs uit Nieuw Vennep; 3 op 3 en alle drie vroeg!

Andere duiven zijn dat, die ZLU duiven. Extra knap om met zo'n hitte door te komen.
Erg onder de indruk van het individuele dier welke het waarmaakt om gewoon thuis te zijn op tijd!
Wie weet mag ik dat ook eens meemaken.

Onze en andere afdelingen pastten het vliegprogramma aan.
Goed gedaan alhoewel dit hele seizoen nog flink zal worden besproken komend najaar...