dinsdag, november 18, 2014

Dagfond samen met Belgen?

Ik verneem dat er wordt gelobbied en geregeld achter de schermen dat er mogelijk samen met een deel van Belgie samen gaat worden gespeeld op dagfondvluchten.

Ik ken de inns and outs niet maar volgens mij is dat toch wat de ZLU doet? Okee, misschien 200 km verder maar hey! Het bestaat al lang. Een initatief wat zonder twijfel verder wordt uitgediept en onderzocht. Het lijkt me niet goed om weer een aparte bond of wat ook op te richten in het woud aan aparte bonden, clubs, verenigingen of organisaties.

Interessant is het natuurlijk wel om de competitie aan te gaan met deze mannen!

Zonder twijfel maakt ook daarbij de wind de prijzen, trouwens.
Overvlucht en tegenwind en toch de boel aan gort vliegen. Stel dat het iemand lukt, kan nooit alleen maar met de betere kwaliteit van de duiven te maken hebben. Nooit! Zeker niet met een heel team aan betere duiven... Het is iets dat tegen de natuurwetten in gaat. Natuurwetten gelden altijd. Niet alleen op teletekstvluchten!

Een hoger tempo langer volhouden tegenwind, daar hebben we het over.


Er kan veel, zonder meer en ja, allereerst met goede duiven!
Ik ben blij dat er - naar ik vernam - nu ook in Nederland zo'n zelfde apparaat is als in Zuid-Afrika om allerlei stoffen te traceren. Dan is dat - als dat het is - uit te sluiten.

We zullen zien.

Ik beschuldig hierboven niets of niemand. Hopelijk is dat duidelijk. Wat ik wel waarneem is dat sommigen met topduiven meer weten te bewerkstelligen, soms zo'n sterk staaltje dat het tegen de natuurwetten in gaat. Ook nog verdacht vaak op precies die momenten die er het meest toe doen.


Of is het dat als ze op dinsdag al in de mand gaan (ipv donderdag of vrijdag), dat men die overmacht niet kan etaleren... hangt het daar mee samen misschien? Ik ben benieuwd!