woensdag, november 19, 2014

Op naar de tt aankomende week en Keizer Jos

Volgende week hebben we in onze club de jaarlijkse tentoonstelling (tt). Ik hoop maar dat er geen nieuwe vogelgriepgevallen bijkomen. Ik begreep dat men in Houten voorlopig wel weer duiven mag gaan laten zien... billen toe of er vandaag, morgen of overmorgen geen nieuwe gevallen bijkomen. Dan zou de najaarsmanifestatie / -beurs wel eens een aderlating moeten doen. Een duivenbeurs zonder duiven is wel erg vreemd.

In de club hebben we nog een 20 leden die de tt zouden kunnen vullen met duiven. Teruglopend ledenaantal en vergrijzen levert geen bomvolle kooien meer op helaas. We houden een viertallenshow oude duiven nu en jonge duiven 2 weken later.
Het is altijd gezellig met het rad van avontuur en elkaar. Ik reken erop dat het deze keer weer zo uitpakt. Ik heb maar een paar oude duiven dus keuze beperkt.

Vroeger bereidden we de duiven er op voor: citroensap in het water, rijst enkele dagen vooraf. Een bad een week tevoren en volgens mij zette ik vroeger (jaren '90) ze nog wel eens bij de kachel de dag ervoor... Allemaal onzin als ik er op terugkijk.
Goeie zijn mooi, standaard is wat anders maar kan op zich dicht bij elkaar liggen. Goede conditie maakt wel dat ze goed aanvoelen... en laat nou goede duiven doorgaans qua conditie de besten zijn ook...

Ik hou u op de hoogte!


In dè fondclub van Antwerpen, de Antwerp Flying Club, werd Jos van Olmen de keizer. Afgelopen maandag was de uitreiking:


Jos van Olmen 1, Jos Joosen en Ouwerkerk-Dekkers de opvolgers. Dè grote mannen daar!
(En wat een reuze bekers / bokalen krijgen ze daar, waar laat je zulke joekels?!)