dinsdag, december 30, 2014

Kijkcijferhit?

De teller van duivenwebsites moet je met een flinke korrel zout nemen. AS schrijft wel over de vele hits op diens site en ook Beute kan er wat van.
Er wordt echter enorm veel ge- en bezocht door allerlei zoekmachines omdat woorden worden gevolgd. Niet elke hit qua bezoek is ook een bezoek van een geïnteresseerd duivenmelker!

Echte, zeg maar opgeschoonde, hits vallen zo wat tegen. Hey de ene is veel meer populair dan de ander, dat is zeker. Hits tellen is iets anders.

Wat zeker is, is dat populaire websites daadwerkelijk zorgen voor extra aandacht wanneer ze bijvoorbeeld schrijven over kampioenen of methodes. AS heeft in die zin veel impact en een krachtige pen! Hij weet dat maar al te goed. Zoals hij zelf ook al schreef, wilden anderen zelfs zijn website kopen. Elke klik op een advertentie levert geld op. Tof dat hij daar niet op ingaat.

Gelukkig geldt bij de meeste amateurs dat ze tegoedertrouw een website maakten en er wat de commerciële toer mee opwillen. Zichzelf bekend maken om potentiële kopers zelf over hen te informeren en het niet over te laten aan de commerciële boys. De laatsten laten maar al te makkelijk zien dat hun baat is de koopwaar te etaleren. Prima op zich maar wel erg doorzichtig!

Het is echter pas leuk als je van websites en tegenwoordig meer de bloggers leest over hun dagelijkse zaken of wanneer ze nieuwtjes uit de duivenwereld schrijven. Veel kijkcijferhits zijn er dan niet. Toch is er bijster veel interessants te vinden. AS zijn website... Euh, logboek is dan één van de beste.

Veruit de meeste reportages zijn prut als je het mij vraagt: inleidend praatje pot, stukje over de prestatie, de duif wat uitgelicht en de methode inclusief een medisch stukje prietpraat. Pfff dat leert niet zoveel extra's meer omdat de variatie daaruit wel bekend is inmiddels.
Schrijven over topmelkers, topduiven, an sich, vind ik het mooist... Dat blijft smullen als je dat leest. Als ventje van 14 af ik de oude boeken zowat op maar ook daar staat niet in hoe je daadwerkelijk kampioen wordt. Heb je het niet, dan gaat het niet ook al lees je 1000 boeken of blogs.

Passie en drive, kennis en ervaring maken de kampioen. Nu nog schrijvers die er frank en vrij over willen schrijven dàt zouden (ook) kijkcijferhits zijn zoals AS. Zouden er niet van dergelijke kerels zijn ook in de opkomende duivenlanden? Gebruiken wij Nederlanders toch ook Google translate om hun moedertaal in steenkolen Nederlands om te zetten?