vrijdag, januari 16, 2015

Amper tijd

Velen zullen dat wel hebben: tijd tekort komen...
Voor de verzorging van mijn duiven kom ik het echt. Vroeg de deur uit en laat weer terug en alles in het donker doen. Zeker bij zulk natte weer is het eigenlijk beter om de boel schoner te houden dan dat ik doe... maar ja er is meer dan duiven houden.

De achterliggende weken werd ik geleefd door werk, en vroeg de kerk en met name ook het gezin bovengemiddeld veel tijd. Hierdoor heb ik niet altijd de mentaliteit van een topsporter om eigenlijk standaard een stap harder te lopen... geen moeite te ontzien.
Ik zit er ook niet mee hoor, het is wat het is en ik lig er op geen manier van wakker. Een leven in balans... dan nu even niet veel tijd aan duiven besteden!

Schoonpa is een zeer fijne toevoeging aan dit alles. Hij laat de duiven graag uit en geeft ze eten (wat ik klaarzet). Al met al kun je gerust concluderen dat het een hobby is, die gewoon flink veel tijd vraagt!

Als het volgende week eindelijk eens wat droger worden wil, zal het opleren een start krijgen. Eerst maar enkele kilometers om het principe te leren, daarna steeds een beetje verder. Sowieso tot aan Zuid Beijerland... tegen de Haringvliet aan. Max 10 km is dat, iets minder denk ik.
Lukt dat, ook individueel, dan moeten ze in stappen van 10 km tot Tholen (38 km) en dan de grote mand in. Net als bij vroege jongen. Ik ben benieuwd wat deze jonge garde ervan terecht gaat brengen. Vooralsnog verwacht ik dat ze het prima zullen doen.