zaterdag, januari 31, 2015

Boskamp in Oud-Beijerland

Dokter Boskamp van Pigeonvetcenter uit Beek was in Oud-Beijerland. Remon Prins had geregeld dat hij zou komen indien er een x aantal liefhebbers hun duiven zouden aanbieden voor een consult. Prima toch, en de animo in de club was groot, nagenoeg allemaal waren ze paraat, netjes ingedeeld per kwartier.

De mijne, alleen de laatjes, liet ik even controleren, mankeerden erg weinig. Iets geel waar niks aan hoefde te worden gedaan en ook cox zat er kennelijk zo weinig op, dat ook daar ingrijpen niet nodig was. Kijk dat spreekt me aan! 
Ook gelijk allemaal geënt tegen paramixo. 

Goeie zaak als je het mij vraagt. Een club zou dat vaker moeten organiseren. Enkele liefhebbers hebben toch onvoldoende door dat de duiven niet 100% in orde zijn. Het verbaast me elke keer weer dat er zoveel lui zijn waarbij de duiven simpelweg wat onder de leden hebben. Zo moeilijk is het toch niet? 

Zojuist hebben mijn laatjes gewoon weer ruim anderhalf uur gevlogen. Logisch dat zulke niet veel mankeren. Deze week gaan ze de mand in en elke dag enkele km's. Ze zijn gezond en dat is het moment om ze te gaan leren. Vandaag had gekund. Ze zaten immers toch in de mand. Ik heb het maar niet gedaan omdat ik dacht dat zo'n paar uurtjes mand en een vaccinatie nadering kon zijn. Daarbij waren er nu en dan winterse buien, wat me al bij al belette ze op te leren.