zaterdag, januari 03, 2015

Regenachtig

Vandaag is het weer maar grijs en grauw. Het klimaat in het hok laat in mijn geval dan echt te wensen over. Vloerverwarming zou best helpen om de boel droog of droger te houden maar hey, ik heb geen zin in die enorme stook- of electrakosten. De duiven hebben het ook niet heel perse nodig. Als de boel goed verlucht is en er geen natte plekken zijn... Hopen stront zeg maar, dan dan vind ik het in deze tijd allemaal niet zo erg.
Minder duiven per m3 helpt ook wel natuurlijk. Daarvoor heb ik helaas niet de hoeveelheid hokken die ik bij anderen wel eens zie. Ik hoef niet meer duiven maar meer m3 zou ik wel willen.

Vanavond krijgen alle duiven van 2014 nog een vaccinatie tegen pokken. Zoals vaker geschreven met de spuit en niet met het kwastje. Kwestie van gemak voor mij en comfort voor de duif. Effect is hetzelfde of beter: antistoffen tegen pokken en geen entknobbels ofzo.

Einde van de maand komt dierenarts Bosman bij ons in de club. Ik heb verzocht om dan mijn jongen, de laatjes dus, te laten vaccineren tegen Paramixo in combi met/tegen herpes. Kwestie van de proef op de som willen nemen en ze ook voor dat virus sterk te maken.

De oude duiven gingen ondanks de regen gewoon uit vandaag, eerst de doffers en daarna de duivinnen. Alles in bad geweest en weer schoon op tijd het hok in. Over ca een maand mogen ze gekoppeld worden.