woensdag, maart 25, 2015

Crash gemaakt?

Het doffertje is terug op het hok. Zeer keurig geregeld allemaal als je het mij vraagt. Ik stel me zo voor dat ik in de toekomst vaker zo'n ophaalservice bij Duiven Direct ga regelen.

Toen ik 'm bij thuiskomst gisteren terug in het hok plaatste was het me al snel duidelijk dat er iets niet goed zit. Een beetje vreemde wond onder de vleugel... korsten inmiddels en kennelijk geen bloed. Maar gekker nog, hij kon amper meer goed omhoog. Dus in 1x van de bodem naar een schapje bovenin lukt hem niet. Zijn borstspieren leken vol en ogenschijnlijk niks aan de hand maar voelden wel hard aan. Ik vrees een blessure van jewelste zonder goed te kunnen beoordelen wat er nu exact aan schort. Overbelast? Het dier is monter genoeg hoor en gezond als een vis verder.

Hij treft het dat binnen enkele weken jongen worden gespeend die daarna langszaamaan naar buiten zullen gaan en hij dus ook. Hij hoeft dus niet mee met de ploeg naar buiten en een dik uur vliegen ofzo.

Ik heb geen plek voor zulke geblesseerden eigenlijk maar zijn herkomst is het wel degelijk waard om een nieuwe kans te geven. Vandaag vanwege de regen een keer niet uit... meneer mag van mij, voorlopig in elk geval, opknappen.