maandag, november 16, 2015

Participeren

Terwijl er een soort relatieve rust weerkeert in Parijs, dreunt het daar en elders nog na wat een terreur met zaait in onze westerse samenleving.

Angst zaaien, recht in eigen hand nemen, vol haat anderen het leven ontnemen. Het kan op geen enkele manier te maken hebben met wat goed is en nastrevenswaardig.

Ook al lukt het niet op eigen kracht, ik hou het op "Heb uw naaste lief als uzelf" als grote gebod!


De duiven maken het naar omstandigheden goed. Na een onstuimige dag, gisteren, vandaag weer wat rustiger. Toch hou ik ze een beetje binnen hoor. Volgens mij goed om in beweging te blijven maar niet om dat tot het uiterste door te drijven. Verstandig mee omgaan dus.

Vijdag had Kees Wijntje de 2 mooiste duiven aldus de liefhebbers. De zichtkeuring was leuk en het was een gezellige avond. Leuk initiatief!
Over 2 weken is het hier Tentoonstelling. Kleiner wordend clubje. Elk jaar minder mensen die een viertal zetten. Hoort erbij helaas.

Daarbij heeft het verder ook de nodige impact hoor vind ik. Mijn hele zaterdag is er tzt mee gemoeid. Gezin moet zich maar schikken. Dat past niet meer bij het nu.
Wat opvalt - zoals altijd - enkelen doen het werk, velen 'consumeren'. Niks nieuws maar met de dunner wordende spoeling zullen we er toch echt met meer mensen schouders onder moeten zetten wil het nog enkele jaren leuk blijven voor allemaal! Participerende samenleving? Participerende duivenmelkers!

Minuutje stil hè om 12:00 uur!!