dinsdag, december 08, 2015

Nr 1100, warm weer = oppassen en kinkhoestvaccinatie

Dat de winter uitblijft vind ik persoonlijk meer dan prima! Bij de duiven is het oppassen geblazen, vnml bij de duivinnen. 1 oude duivin zat bij een laat doffertje zag ik gisteren. Ik laat het maar zo want de dame had al een aftrekpuntje van me v.w.b. haar paargedrag. Volgens mij moeten fondduivinnen dat toch wat minder hebben. Zeker als je ze op totaal weduwschap speelt zoals ik.

Voer maar een beetje minderen nog zodat ze aan de knorrende maag denken i.p.v. aan paren. Mocht je willen kweken in de winter, dan lijkt me dit weer ideaal. Wie weet is het bij gepland koppelen in januari wel helemaal niks en vriest het dat het kraakt?!
Kijk, dan kan het wel maar ideaal voor mens en dier is dat echt niet hoor.

Nog even en seizoen 2016 is een feit. Nieuwe ringen... welke kleur deze keer?
Mijn Unikon systeem is inmiddels voorzien van nieuwe software en een zegel.
In de kerstperiode nog wat kleine aanpassingen aan het hok en begin januari koppelen is het idee.
Op broeden enten tegen paramixo. Ik geloof erin dat de antistoffen dan meegaan met de kropmelk. Pas adviseerde men soortgelijk bij zwangere vrouwen: in de laatste weken van zwangerschap vaccineren tegen kinkhoest om zo de nieuwe borelingen de antistoffen direct mee te geven.

Bonnetje gezien, van mijzelf en senior en anderen uit het Thoolse. Check toppigeons.nl, verkoop van de Reisduif te Scherpenisse. Voor een zacht prijsje interessante bonnetjes regelen!

p.s. het is alweer nummer 1100, deze blogpost!