zondag, december 06, 2015

Mechanische klokken keuren!

indien je het niet scherp hebt, voor komend seizoen moeten de mechanische klokken gekeurd worden. Weinigen hebben er nog 1 als primair apparaat. Sommigen hebben er nog 1 als reserve of bijv. Voor de ZLU. 

Senior heeft er meer dan 1, daar ga ik er 1 van inlassen als ik die nodig heb voor de ZLU. Al begreep ik dat dit zijn langste tijd heeft gehad en de ZLU over gaat op,een ander systeem (vraag me er niet naar want meer weet ik niet).

De duiven vliegen hier reuze. Sommigen zien dat niet graag, duiven die in de winter al veel vliegen. Ik denk dat het geen kwaad kan. Een duif die graag vliegt is in orde en als ze het nu makkelijk en graag doen, kun je op 2 oren slapen qua gezondheid. Nodig? Dat is een ander verhaal.

Gisteren 2 zakken Zeoliet aangeschaft. Een soort vloerdekkorrel maar dan beter. Ik kende dat al en had het al eens eerder liggen op het hok. Graag zie ik massa op het hok. Massa om de warmte te bewaren en langszaam af te geven. Ook voor de vochthuishiuding erg fijn. Vlak bij senior, op het eiland Tholen zit een dealer van dit materiaal. Iets duurder dan de gewone vloerdekkorrel maar is het zeker waard! Het gaat langer mee en is comfortabeler.

Vandaag een schep roze poeder van Mariƫn over het voer. Gewoon zonder olie of wat ook, blijft er toch min of meer wel aan kleven.