dinsdag, januari 19, 2016

Kou deert niet zo + gaan juist de snelle niet verloren ?

De duiven kunnen prima tegen enkele graden vorst. Hoewel de drinkpotten deels bevroren waren vanmorgen, hebben de duiven eerder baat bij vorst dan dat het kwaad doet. Kijk, vorst geeft droogte en dat is altijd beter dan enkele graden boven nul bij een luchtvochtigheid van heb ik jou daar!



Ik heb er al tabakstelen bij gedaan en die werden al gretig gesleept. Ik hou ervan als duiven slepen met nestmateriaal. Het zegt op zich niks over de kwaliteit maar ik zie graag die eigenschap omdat ik het idee heb dat zo'n dier nu eenmaal graag zorg draagt voor "'t gezin".  Dat dit een eigenschap is om snel voor thuis te willen komen, kan ik wel plaatsen!

In de boeken van De Weerd en van Breemen, zie je ook oude foto's terug. Niet geretoucheerd, althans de oudste foto's niet en wat me opvalt zijn duiven die strak zitten! Bovengemiddeld strak in de veren. Misschien al bij al wel het allerbelangrijkste!


Verliezen we niet veel duiven omdat we ze sneller maakten? door selectie alsmaar snellere duiven die bij afwijkende omstandigheden te snel te ver zijn en dan kwijt gaan? Is dat het niet gewoon? en zoeken we het niet te ver met aardstralen, of wat niet al? Zijn we niet gewoon zelf veroorzaker?
Zomaar een idee.