donderdag, februari 04, 2016

Nog 2

Nog 2 duivinnen die moeten leggen. Dat is voor midden in de winter (nou ja, "winter"), erg vlot. 1 van de 2 is de duivin van de 575 die pas een week later bij 'm werd geplaatst omdat de 1e duivin van mijn keuze niet zijn keuze was. De ander is een jaarlingetje die haar allereerste eitje leggen moet en dat geeft moeite zie ik. Ik verwacht haar 1e eitje vandaag.


2 koppels laat ik nog een 2e keer leggen omdat ik van hen graag meer vroege jongen heb. Zo puzzel ik e.e.a. bij elkaar als amateur duivenmelker.

Blog van AS gezien. Wat speelden die lui sterk zeg in het achterliggend seizoen. Kopprijzen èn hoge percentages, die combi is ijzersterk. Als je dat dan nog eens langer dan enkele weken vol weet te houden, is het meer dan een formepiek. Klasseduiven op een dito hok met krek zulke lui aan het roer.

Natuurlijk zijn er meer van die sterke spelers en heeft AS al snel veel podium als hij het zelf schrijft. Maar van mij mag je dat soort prestaties gerust opschrijven. Alhoewel een mooie reportage wel op z'n plaats is en veel bekijks zal trekken.

Zelf herinner ik me nog mijn eigen vraag aan een schrijver die reportages schreef over afdeling 5. Alle eerste kampioenen op 1 na waren al gepubliceerd in Het Spoor maar de mijne nog niet. Navraag bij de redactie leerde dat de schrijver mijn 1e Midfondkampioenschap "niet op zondag" eigenlijk geen echt kampioenschap vond en dus geen reportage waardig.
Dat terwijl ik gehuldigd was op de afdelingsprijs-uitreiking en de bokaal nog altijd een prominent plekje heeft bij me. Het was een rare gewaarwording destijds om zoiets niet gegund te krijgen terwijl mijn spel toen dezelfde kampioenschappen opleverde als die van Verkerk (lees nog maar eens terug op mijn blog in oude stukjes). Een oude Vos en het niet verleren van diens streken, hoe ging dat gezegde ook al weer?