zaterdag, februari 06, 2016

Opgelost

Het was de duivin van de 575 die op tijd was en het jaarling duivin n of altijd niet. Ik legde een kalkeitje bij het jaarlingetje en die ging graag broeden. Misschien een duifje wat in zijn geheel niet leggen kan? Ik heb er in elk geval nog zo één. Die legt nooit maar neemt graag een ander eitje aan. Jammer dat er nooit jongen van komen maar wel makkelijk als voedsterkoppel.

Voor zover ik kan zien zijn trouwens alle eitjes gevuld. Voor sommigen is het nog te vroeg om te oordelen maar dan hou ik ze soms wel even bij de lamp. Als ik zie dat er dan al iets ontstaat in het eitje, dan weet ik genoeg. Verder laat ik het vooral zoals het is... Niet teveel willen kijken. Als een duif eens flink pikt of met de vleugel slaat net wanneer je eitjes pakt of terug legt, is dat niet de eerste keer dat het misgaat!
Met rust laten dus...!

Oded mag nog een extra keer eitjes vullen en de Limoges mag ook proberen 4 in plaats van 2 goede eitjes te fixen. Ze staat gekoppeld tegen een stevige, een beetje diepere sterke doffer van Van Olmen. Ik vind het wel een leuk koppel. De doffer is me wel wat te schuw eigenlijk. Nou ja, we gaan het zien...