woensdag, februari 03, 2016

Photoshoot

Ooit al eens duiven op de foto gezet? Zo statig, met uiteindelijk een foto met evt een achtergrond en tekstje erbij van bijvoorbeeld de prestaties?

Thuis, bij mijn ouders, hangen er enkele bij Pa en Ma en inmiddels heb ik er ook enkele. Mooi is dat. Duiven waar je op de één of andere manier trots op bent zie je dan nog eens fier op bent als je de foto ziet. Zeker als die duif er bijvoorbeeld niet meer is. Destijds lieten we ze maken bij de bekende Nederlandse fotograaf van duiven uit Zoetermeer, Fred la Brijn. Helaas veel te vroeg overleden, Fred. Je ziet als je ze herkent nog altijd foto's van 'm terug. Elke fotograaf heeft zo diens 'handtekening'.

Onder het tabblad foto's zie je voorbeelden van mijn foto's die ik zelf maakte en enkele die professioneel zijn gemaakt. Richard vd Bos fotografeerde de Limoges eens en later liet ik haar en Oded op de foto zetten door Jan Breed. Elk heeft zo zijn stijl.


In die oude boeken waar ik laatst over schreef ook van die mooie voorbeelden trouwens! De oudste die ik heb ik een soort foto/ tekening van een duif uit 1952. Een soort oorkonde die in de oude club van Tholen aan de muur hing!

Ik ga er zelf 2 of 3 op de foto laten zetten de 12e. 't Zusje, zoon of zoons 403 van Jos. Op die laatste 2 ben ik ook trots. 1 van beide is werkelijk een evenbeeld van de 403 zelf ! Hij is gekoppeld aan een dochter 't Zusje. Diens broer op 't Zusje zelf.

De 12e ook een topper van u op de foto? Pigeonpics kan dat doen die avond te Oud-Beijerland. 20,- voor alles digitaal, 25 inclusief afdruk en tekst... speciale wensen, 'special price'. Zie ook website van PigeonPics, www.pigeonpics.nl