dinsdag, mei 31, 2016

Duivinnen beter?

Mijn duivinnen zijn op dit moment beter in conditie dan de doffers. De cirkel is daar rond maar bij de heren niet. Altijd was lastig hoe je als melker daar weer verandering in krijgt en hoe je het bij de duivinnen nog zou kunnen verbeteren.

Gisteren net voor de hevige buien nog uitgehad. Hexenbier in het water en het voer wat vermengd met Paddy om het wat minder zwaar te maken. Ik vrees dat daar de crux in zit v.w.b. de doffers. Ze trainen niet zo lang en zwaar eten schotel ik ze genoeg voor. Dat moet lichter wil ik ze aan het vliegen krijgen. 1 juni is cruciaal... de zweep moet erover!

Ik probeer ze 's morgens ook uit te laten, ook al is dat soms wel erg vroeg. 's avonds idem, desnoods een 3e keer op een dag. De duivinnen doen makkelijk 1 uur hoewel daar de snelheid nog ontbreekt bij het trainen.

Het jonge spul lijkt goed in orde. Volgende week start ik met opleren, is het plan.