maandag, mei 30, 2016

Wonden likken

Her en der worden wonden gelikt. Vluchten, zeker de dagfondvluchten, zijn allemaal (?) moeilijk verlopen. Duiven hebben een veelvoud aan kilometers gemaakt in moeilijke (hoge relatieve luchtvochtigheid, wisselende wind enz) omstandigheden.
Bij diverse lui duiven nog niet op appèl, en dat doet zo vroeg in het seizoen natuurlijk zeer en doet plannen in duigen vallen. Nieuwe plannen maken is nodig en zo gaan we weer door.

Onze LC was zo wijs om korter te komen. In eerste instantie leek dat overdreven maar op zaterdagavond konden we al concluderen dat dit zo gek nog niet was. Peronne veranderen in Quievrain was wellicht niet nodig geweest maar al bij al, goed gelopen races in afd.5.

Ik stelde Martijn Oomen nog een vraag over hoe ik de datum gelijk kon zetten in het Junior T3 klokje dat ik van pa te leen heb. Via een zoekopdracht in Google kwam ik er zelf niet achter. Uiteindelijk kwam Martijn al vliegensvlug met een handleiding die is ingescanned. Goed bezig, die Tijn!


Bij de jongen 1 coli-verdachte: Niet eten en wat dik zitten. Het is er maar 1 maar toch, de baas is alert. Het is heus (nog) geen uitbraak maar het zet me op scherp. Evenzo kun je dat niet 100% sturen, dus ik wacht af en anticipeer weer op hoe ik het vanavond bij thuiskomst aantref.