woensdag, juni 01, 2016

Roye

Qua persoonlijke planning wordt het wat anders dan gebruikelijk. Ik ga zaterdag inkorven in De Heen voor Roye. Wordt NW3 op zondag en dat lijkt me zeer welkom. Laten we het maar een flexibele planning noemen.

De fondmelkers die ik sprak spelen eigenlijk dit weekend alle duiven nog wel. Rust roest en kilometers maken zijn zo'n beetje de boodschappen die ik kreeg. Ook hier heb ik ingezet op veel kilometers maken. Deels voor de ervaring, deels voor de kilometers zelf. Ze hebben 2x 2 dgn mand gehad, diverse omstandigheden waarvan 3x kopwind. Ik ben qua voorbereiding niet ontevreden. Het enige dat mist is een 500 kilometer in de vleugels.
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan... deze week dus nog een Roye, dan nog 2x een goede lapvlucht voorafgaand aan Agen.

Vanavond een check door Dr Mariƫn.

De jonge duiven zijn in orde. Honger als leeuwen. De restant gekiemde tarwe van het aangemaakte tarwewater gaat makkelijk op. Goede zaak als je het mij vraagt. Moet wel goed zijn voor ze. Is licht verteerbaar en vol vitamines en enzymen!
Die ene coli-verdachte is ook weer 't ventje... dipje door pokkenenting, mandzitten enz...