maandag, juli 04, 2016

Knijpring "oneigenlijk" gebruikt?

Het moet niet gekker worden. Gisteren werd er netjes een duif opgegeven. Mijn eerste reactie was, "Ik ben geen jong kwijt". En het nr deed me niets dagen. "het knijpringetje is toch met uw nummer" was zo ongeveer het antwoord. Conclusie iemand heeft een duif van zichzelf (?) een knijpring omgedaan met mijn nr erop. Vergissing? Ik hoop het anders moet het toch echt niet gekker worden met dit soort zaken.

Agen blijft -5. Achteraf zijn 2 van de 5 min of meer eigen schuld... Verder was het voorprogramma eigenlijk aanleiding om desgewenst rustiger aan te doen met de jaarlingen. Ik vind het goed zo.

Barcelona was weer een echte!
Arco van Vliet scoort met een topdoffer de 7e nationaal. 3x mee, 3x vroeg!
Bert scoort ook 'gewoon' de 130e en Wijntje uit onze club heeft een goed jaar en pakt einde van de dag z'n 3e van de 4.


De dunschijter op eigen hok lijkt niets meer te mankeren. Zijn mest is niet top maar beter. Hij doet mee en sterker nog, blijft graag buiten hangen. Hij wil het liefst in het jonge duiven hok. Misschien kan ik 'm nog truuken?

Sowieso blijft Narbonne in het vizier en wellicht een alternatieve vlucht voor enkele andere (laatkomers). Ik denk dan aan Cahors, of anders tzt Limoges toch maar. Het is ook afhankelijk van de aanvulling die ik kan realiseren. Geen aanvulling dan moet een enkeling van de gehavende ploeg toch blijven zitten. Voorlopig nog geen jongen kwijt (behoudens met uitwennen). Vandaag gaan ze voor de 3e keer naar Zuid-Beijerland (10 km). Later deze week nog 1 a 2x en dan zorgvuldig een moment kiezen om met de 'grote wagen' te gaan of met het verenigingskarretje.