vrijdag, december 23, 2016

Fijne dagen!

Je durft bijna niet naar een kerstmarkt of jezelf voegen tussen andere mensenmassa's want je wordt als ongelovige kennelijk gehaat en moet maar dood. De dader vlucht snel naar zijn maatjes en voelt zich een hele piet. Het is naar onze begrippen toch van de zotte elkaar zo naar het leven te staan... Zodanig dat je mensen die er feitelijk niets mee van doen hebben maar gruwelijk om het leven brengt?

Mijn God liet zijn zoon in de gedaante van een klein mensenjongetje naar de aarde gaan. Tussen zeer eenvoudig werkvolk geboren worden en opgevoed. Door diens handel en wandel liet Hij zien èn horen wat zijn vader, mijn God, voor ogen heeft... ook Hij moest het met de dood bekopen maar dat deerde niet want zijn Liefde(volle) boodschap is sterker dan de dood!

Kerst herinnert niet aan vreten op aarde of aan een god die oproept tot het doden van andersdenkenden. Nee, Kerst herinnert ons aan de God die door diens zoon, Zijn boodschap tussen de mensen heeft laten verkondigen. Dat die kwam als een mensenbaby, gemaakt door diens Geest, en om ons te laten inzien dat Hij het beste met ons voorheeft: eeuwig durig leven in een wereld van vrede, gezondheid en liefde... zien we dat nu nog niet?


Misschien wat stichtelijk maar zo simpel...
Niets anders dan dat zou moeten herinneren aan kerst eigenlijk. Kijk toch wat we er van maken met elkaar.... pffff

Met de duiven?
Goed hoor... gescheiden, Rust als voer.
Rust all over ook eigenlijk.
3 weken Rustvoer om te schonen en dan op naar een koppelmoment.

Kwam recent nog bij Maria van Olmen. Het gemis is er... leven gaat voort. Zoonlief pakte de draad succesvol op, dat geeft moed en ergens maakt het ook fier, dat d'n Jos "goei" had zitten. Fijn om er weer eens geweest te zijn.

Ik ben geen wintermens, dat alleen al zou me ze later doen koppelen. Wel zal ik ze een ietsje bijlichten, denk ik om ze wat paarlustiger te krijgen. Ik heb veel bijgeleerd en hoop dat als ik dat toepas, het dit seizoen weer beter gaat. Ik schreef al eens dat Jellema zijn eerste vlucht grote verliezen gaf maar dat hij doorging met wat overbleef. Ook Ko vertelde dat het bij hem zo ging... ik ga ervoor met groot vertrouwen.

Mensen een fijne kerst, en doe goed met elkaar!