donderdag, december 15, 2016

Zuur weer

Van dat grauwe nattige en kille weer is niet goed voor mens noch dier, hoewel? Het is natuurlijk niet zo lekker maar de dieren in de natuur hebben er nu eenmaal maar mee te dealen. Hoewel ik een voorstander ben van warm en droog, is het ook wel weer een selectieweertje eigenlijk. De duiven die zich ook bij deze omstandigheden het beste tonen en het fitst zijn, zijn gewoon degenen die je hebben wil.

Ik zie ze ca 2 minuten per dag en dan nog in het donker of met de lichten kort aan. Dat zijn niet de momenten dat je duivenmelker mag heten eigenlijk. Ik zou niet anders weten noch kunnen en ben al blij dat het voeren af kan met 1x per dag.

Mijn laatjes zijn erg naar mijn zin. Ze voelen super aan. Allemaal zonder dat ik ze ergens op kan afkeuren. Een ware aanwinst ook al komen ze van verschillende liefhebbers. Met de nieuwe aanvulling gaan we weer vooruit, dat geldt ook voor de jaarlingen hoor, mooi spul!