woensdag, augustus 02, 2017

2e ronde vandaag weer in de mand

De 2e ronde duifjes waren er gisteren niet allemaal. Allen 1 voor 1 vanaf 20 km. Ik miste er 1. Overigens wel degene die er kennelijk eerder al moeite mee had. Mijn fout om hem toch mee te geven? Als ze iets mankeren is 5 km nog te ver... Ik denk dat het onkunde is van een ander soort. Hoe het ook is met zulke ga je de strijd toch nooit winnen! 1 andere kwam pas na 18 uur... kijk, die heeft kilometers gemaakt, gezocht en uiteindelijk gevonden. De volgende keer mag ze laten zien dat ze geleerd heeft.

Ik verwijder zulke, (dus die meermaals veeel te laat zijn, niet degene die om 18 uur nog kwam maar degene dus die er daags niet wat) ook al komen ze nog. Ook van de 1e ronde was er 1 mee die eens later kwam (die ene die bij de kippen liep) maar ook die kon 20 km op z'n eentje niet aan. Tsja, exit zulke, nietwaar?

Ze drukken de boel: zijn degenen die zich niet voegen... niet luisteren naar je, niet passen bij je... weg! We houden ze al veel te veel het hand boven het hoofd.

Ga je vaker lappen zoals grotere melkers, dan zijn zulke ook gewoon de verliezen die ze maken. Ook hier dus. Die vallen uit, vallen af, blijven achter. Niks aan de hand, gewoon exit.

Vanavond duiven voor la Souteraine, wat testers en wat duiven die het selectiebijltje wat nader aan de kop hebben hangen. Vooral fit die 650 verstouwen is wat ik wil zien. Morgenavond de jonge garde op een enkeling na naar Pont Max en dan mogen ze i.p. uitruien. De 2e ronde is overigens met de club naar Tholen/ Oud-Vossemeer. Zo'n 200 jongen werden weer ingezet. Ik heb het idee dat het goed is en de duiven als het ware de lijn doet leren. Ook snel starten en korte tijd vol gas vliegen is wat ze beter maakt voor zaterdag!