vrijdag, augustus 25, 2017

Morgen 3e nalijnvluchtje vanuit Arras

Arras staat op het menu. ca 200 km en de rui is in volle gang. Inmiddels is al een screen aangeschaft om volgend jaar de duiven te verduisteren. Dit is wat mij betreft de laatste keer dat ik moet afhaken door zo'n enorme vlotte rui. Mijn hok staat warm en licht en dat is nu nog niet zo handig.

7 latere jongen, 1 laat duivin, 1 late doffer en 3 Limoges gangers. Hoewel ik zwaar ga twijfelen, hoe handig dat nu wel is. Ze ruien flink en ik vrees ervoor dat ze er over 2 weken eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor staan om 700 km te doen incl. een overnachting. Luie melker is de belangrijkste oorzaak.

Diverse melkers strijden nog volop op met name de navluchten. In afdeling 5 vliegen we al de laatste jonge duivenvlucht. Ik denk een prooi voor "de grote mannen".
Volgende week zetten ze die duiven dan gewoon op de nalijn en rammelen dan weer aan het venster. Over 2 weken de laatste reguliere vlucht alweer: blik op seizoen 2018 is al volop aan de orde.