woensdag, augustus 23, 2017

Rui en vooruitblik

Wat ruien de jongen zeg! Enorm veel veren, met name van de vroege jongen. Ze zitten voor de 2e week stil en het lijkt wel weer erger dan ooit. Gezond zijn ze dus wel maar het vliegen is met een half uurtje gedaan. Degenen die het minst graag vliegen trekken de anderen dan naar beneden...

Ik geef ze van alles volop: keertje extra conditiepoeder van Marien enz.

Zaterdag gaan de jongere jongen naar Arras. Ook niet best voor die pluizebollen dat ze ook al ver zijn met de rui maar helaas voor hen geen excuus. (ook geen prijs maar ach)...

Volgend jaar wil ik de jongen verduisteren. Ik ga in het naseizoen een rolluik aanschaffen met tijdschakelaar. Ik wil nml de hele groep goed kunnen spelen, dat wil zeggen zo lang mogelijk voor zoveel mogelijk ervaring... dat komt nu gewoon in het gedrang.
Een rolluil op een tijdklok omdat ik dan wel vaste tijden kan hanteren en anders te vaak niet.

Ik wil ook de ouden dmv een rolluik of screen donker zetten. Daar zijn er nu bij die voor een fondduif al te ver in de (pennen)rui zitten. Mijn hok is denk ik beter voor vroege forme dan late forme.

Ik zoek nog een fijne kweekdoffer voor op 't zusje en de Limoges... zo'n ouderwetse!
Wie heeft of weet er 1??