donderdag, mei 16, 2019

Melun & bruine boterham met kaas

Zaterdag staat Melun op het menu. Dikke 400 km meen ik. Vanavond de mand in en dan meewindje zaterdag. Ze gaan bij mij mee op 1 koppel na (duivin moet leggen en meneer traint niet en trekt de boel zodoende naar beneden). Alle anderen wel mee.

Of ik dan volgende week Blois zal korven is maar de vraag. Ik wil het eigenlijk niet doen. Afgelopen week 4+ uur tegen de wind en komend weekend 4+ uur windje mee, is eigenlijk zo gek nog niet. Trouwens dat is dan 700 km in 1 week!

Na deze week wil ik wat koppels samen laten en dan gaat de boel dus eigenlijk op weg naar de marathons op nest. 2 a 3 vluchten elk is het idee.

De jongen doen het reuze. Hoewel elk jaar anders is, zitten ze inmiddels op meer dan een uur vliegen. Komend weekend maar weer eens in de mand en aanstaande week wat mij betreft de eerste lapjes. Doel is zoveel mogelijk ervaring opdoen. Ik heb het idee dat de jaarlingen er enorm hun voordeel mee doen. Dat is niet perse vanwege het aantal km's maar de diversiteit aan omstandigheden.

Aantallen km's telt zeker mee maar dan denk ik meer aan de omstandigheden die dat met zich meebrengt. Bijvoorbeeld na x kilometer uit koers te zijn en dan moe zijn en alsnog koers aanpassen enz...

Afgelopen week las ik dat de oer Nederlandse bruine boterham met kaas benoemd is tot immaterieel erfgoed. Leuk dat de postduivensport ook zo is benoemd maar het geeft te denken, nietwaar? Ik verwacht binnenkort de HEMA rookworst natuurlijk ook op dat lijstje, het fierljeppen staat er vast al op en het ringsteken vast ook wel en zonder twijfel is de volgende de witte boterham met melkhagelslag...
Vergeef me mijn cynisme maar aub.