maandag, juli 08, 2019

Terugblik

Na de vooruitblik een terugblik. Het is uitermate teleurstellend!
Agen verliep voor geen meter. Helemaal geen duiven op de verwachte aankomsttijden. Pas erg laat in de morgen druppelsgewijs de eersten. "s avonds was het niet af, dus niet eens 25% op de 2e dag! Zondag na 12 uur pas de eerste kwart binnen. Nog 75% is dan niet terug dus!
Ik draaide er 3 van de 12 tussen 19:45 en 20:10. 3 doorgaans mindere duiven. 2 ervan broer en zus, doorgaans mijn laatste 2!

Zondag geen veer erbij!

conclusie: min 9 duiven. Eigenlijk zo'n beetje de toekomstige duiven de komende 2-3 jaar. Het waren 2 jarigen en jaarlingen.

Elders ook slechte verhalen. Het verloop was raadselachtig slecht.
Enorme aantallen duiven weg in 1 weekend. Agen en Cahors al snel de helft, dat is 10.000 duiven hè!! Barcelona ook nog zo iets en over jongen maar te zwijgen. WAT IS ER AAN DE HAND??
Al eens bedacht waar 10 - 20.000 duiven blijven in zo korte tijd??!!
Argenton werd na uitstellen zondag. Ook een bar verloop. 3,5 uur open! Ik heb er 's avonds 'gewoon' 2 vd 3 maar dat is allemaal schrale troost.

Mijn jongen ging eigenlijk wel. 1e keer grote mand: 20/22 terug.
Duiven van Agen waren goed hoor: de aanpakker kwam het juist nog zeggen na het inkorven!
Jongen ook goed, dat blijkt wel. Hoewel er anderen zijn die nagenoeg klaar zijn gespeeld en amper 10% over hebben van het gekweekte aantal jongen.

Maar goed dat mijn jongen niet massaal wegbleven, anders was de toekomst qua duiven spelen voor mij toch minder zeker geworden hoor. Waar doe je het voor??!!