woensdag, augustus 07, 2019

4 laatjes weer retour

Hoewel elk op zichzelf, zijn ze er gewoon alle 4 weer. Roosendaal was het deze keer. Komend weekend Meer op de planning. Dat is met ZW 5 bft natuurlijk een bezopen plek om duiven te lossen als je het mij vraagt. Het ligt zuid oostenlijk van Oud-Beijerland en de wind blaast ze flink naar het Noord Oosten toe. En het is maar 35- 40 km!!

Ik zou zeggen wees slimmer en los ze in Tholen. Dat is bij zeker een veiliger optie!

Voor de jonge duiven staat dan gelukkig geen al te zware midfondvlucht op de planning. Gewoon behoorlijk voor de wind naar huis koersen moet lukken met deze zwaar ruiende duiven. Ik weet min of meer al welke de blijvers zijn, nu nog 1x voor de ervaring.

1 van de Bergerac -gangers zit nabij Stavoren!
Snap jij het hoe een duif 830 km zuidelijk gelost daar op aan koerst of terecht komt?
Ik vrees dat ik er geen goeie aan heb, had of zal hebben.