maandag, september 02, 2019

Einde seizoen

Ik zet een punt achter het vliegseizoen. Duiven ruien te erg en hun baas is weer gaan werken na 3 weken verlof. Recent nog 2x Lennik gevlogen (112 km). Beiden niet makkelijk door ZO in de wind.
Maar met ruiende fondduiven is presteren nagenoeg uitgesloten.
Dat fondspel is sowieso apart wat dat betreft. Op veel wedstrijden ben je op voorhand uitgesloten voor de prijzen. Op 6-7 weken tijd moeten je duiven het doen op de verre drachten en zit het dan tegen of kun je simpelweg niet deelnemen omdat je nu eenmaal niet meer duiven hebt, is het ook maar zo zo.

Kortom ik hou duiven voor een vlucht of 4, misschien 6.
Daar moet ik me toch nog eens voor achter de oren krabben hoor, hoe wijs is dat?!
Zelf speel ik dan nog niet voor prijs mee op zondagen. Dat was dit jaar 1x gelijk in eigen nadeel wat dat betreft (3x vroeg en 4 op 4 zou het zijn geweest, soort grootmeester uitslag).

2020 wordt D-year.

Later deze maand bijltjesdag

Recente versterkingen stemmen me zeer positief: Nieuw soort maar wel uit een duif die denk ik de beste marathonduif was dit jaar maar door 1x op zondag geen officiƫle prijs te pakken, als zodanig niet opvalt.
Dan nog enkele van de eigen mix van Saarloos en van Olmen, nog eens op de Pau van Van Olmen gezet. Nou, over een fijne duif gesproken! Als die jongen zich een beetje mogen ontwikkelen geeft dat weer goede moed voor de toekomst.

40 ringen voor 2020 besteld en 5 gouden ringen.