donderdag, juli 05, 2012

Ook vandaag weer een lapvluchtje

Vanmorgen weer de manden volgeladen.
JP z'n vader zou rijden. Schoonpa hielp mij even en dan is het in een wip gebeurt.
'k ben benieuwd, de lucht werkt; ik zag zelfs de regenboog... zo vochtig is het.

Ze voelen over het algemeen goed aan.
Enkelen springen eruit: de 3 uit de 08 en een mooie duivin uit een Dick van Oord doffer, enkele mooie jonge doffers ook. We gaan het zien, het rommelt en het doet dwars door elkaar: nestjes, ruzies, zoutzakken en wildebrassen. Enkelen met een eigen stek en sommigen zie ik elke keer ergens anders. Wat mij betreft allemaal prima. De besten worden vanzelf zichtbaar!

JP zet z'n vliegers op Vierzon (520 km). Ikzelf steek duivinnen en enkele van de doffers op Nijvel (138 km). Ik hoop dat ze willen vallen want dat was afgelopen zaterdag een probleem.
JP had overigens een bijgehaalde belg voorop die veel tijd verlette... Uiteraard betreffende man even gebeld. Dat is altijd fijn als je feedback krijgt over je duiven die naar een ander vertrokken!