vrijdag, mei 09, 2014

332 duiven

Driehonderdtweeendertig duiven waren er mee in de club. 98 minder dan vorige week.
Deels omdat we vandaag (elders in het samenspel) Quivrain kunnen inkorven en deels vanwege de slechte weersverwachting.

Ik heb er 10 mee. 4 thuis die dit jaar naar mijn idee beter kunnen doen dan ze het doen.
Grote twijfels heb ik of het morgen wel okee weer is.
De start lijkt wel te lukken maar is het dan goed genoeg in Belgie? alleen bewolkt of toch met regen?
Op zondag niet veel beter...
Mocht het niet goed uitpakken (gelost of terug) dan heb ik 4 duiven die daar geen hinder van hadden. Zouden deze 4 wel mee zijn en hinder hebben van een slecht verloop / regen, dan zal ze dat gezien hun conditie er niet beter op maken, nu misschien wel. Nu ja, zo heb ik het gedacht.
Ik zit er overigens niet op te wachten dat ze met 1800 / 1900 mm naar huis komen met een aanzienlijk deel van de duiven die te ver gaan en met regen op kop terug moeten komen. Doe ons dat niet aan, lossingsverantwoordelijken! Sterkte met de te nemen beslissing morgenochtend.

Morgen weten we meer, hopen maar dat het allemaal meevalt. Gisteravond hadden de meeste duivenmelkers de goed moed wel te pakken en zien ze het wel zitten.