donderdag, juni 04, 2015

Flinke groep gaat mee

Ik lees op de KMI.be site de volgende info:

Zaterdag trekt vanaf het westen een zwakke storing, met kans op wat regen, door ons land. Zij wordt gevolgd door frissere zeelucht en opklaringen. Aan de voorzijde van de storing bevindt er zich aanvankelijk nog warme lucht waardoor de temperaturen over de oostelijke landshelft nog kunnen oplopen tot 25 graden of meer. Enkele lokale onweersbuien zijn in deze warme lucht niet uitgesloten. Aan zee verwachten we maxima rond 18 graden. 

Als dat ook zo uitpakt, kan Vierzon uiterlijk 2e helft van de morgen los en gaat het goed kunnen schat ik in.

Daarom ben ik voornemens een flinke groep duiven mee te gaan geven. Ik twijfel erg of ze goed zijn. Gisteren vlogen de doffers reuze maar in het hok overtuigen ze me niet. De duivinnen eigenlijk net zo.

Ja, het zijn andere duiven dan voorheen, met ander gedrag etc. en ja, ècht kennen doe ik ze nog niet. Ooh en ja, het is eigenlijk nog een ongeselecteerd groepje maar toch, zouden ze goed zijn, dan zou ik dat toch herkennen?

Normaliter moet zaterdag dus een fatsoenlijke vluchtdag kunnen worden. Hopelijk geen of weinig buien onderweg waardoor het verloop ook fatsoenlijk kan zijn. De buien zorgen nog voor eventueel benodigde drinkmogelijkheid voor de duiven die het niet halen in 1 keer. Ik hoop alleen dat dat er niet veel zijn. ca 20 gaan er mee. De lat ligt bij het pakken van mijn portie 1:4 en als het even kan meerdere vroege duiven... ik hou het voorzichtig deze keer.