maandag, juli 22, 2019

Quievrain

Zaterdag heb ik ze ingekorfd voor Quievrain (165 km) te Nishoek. 3e vluchtje
Je kunt daar 1 mand voor jezelf  'kopen'. Voordeel is dan dus geen of minder besmetting door andere duiven en in mijn geval kwam het aantal aardig overeen + was het vertrouwen met de dikke oogleden nog niet 100%.

Zondag pakte het niet helemaal uit zoals gedacht. Er waren immers tig andere vluchtduiven die het pad kruisten, waardonder Peronne van afdeling 5 zelf. Die vielen amper een kwartier na de eersten van Quievrain. Oftewel dat heeft de achteropkomers voor een uitdaging gesteld!
Vanmorgen stond de teller op -2, iets wat an sich prima was denk ik. Net natuurlijk weer duifjes die ik graag terugzie maar dat lijkt altijd het duuveltje te zijn wat ermee speelt. Opvallend ook wel weer dat het veelal dezelfde zijn die er wel zijn, vaak ook wel weer hele koppels die er dan zijn waar anderen nog ontbreken. Hopelijk arriveren ze vandaag gewoon.

Rui in volle gang al 3 en 4 pennen staan er nog slechts.
Dat moet volgend jaar echt anders want dit is geen doen.

Wat het deze week zal worden is zeer de vraag. Met HORROR verhalen over de tropische temperatuur, hou ik een slag om de arm voor wat ik überhaupt ga doen. Quievrain in Nishoek is erg goed te doen, wie weet volgende week wel weer of Noyon eventueel.