dinsdag, september 22, 2020

Reductie

De ploeg is gereduceerd. Hokken leger en de duiven die de voorkeur genieten gedijen zo i.p. ook weer beter. Ik heb er geen teveel hoor, net genoeg en als je me in m'n hart kijkt vind ik de beste amper goed genoeg. Ik weet heus wel dat die zich best kunnen meten met de subtop maar ik heb nu eenmaal graag een hok vol witte raven...

Probleem is dat je dan weer gaat moeten zoeken naar de meest witte


Maakt niet uit, dit is mijn manier van doen en past hier in en op het hok.

Ik zorg dat ik uit de beste koppels, net als voorheen weer de meeste duifjes aanhou en dat wordt volgend jaar uit die koppels eitjes verleggen en onder steken bij jaarlingen. Daarnaast enkele bijhalen en op die manier het ploegje proberen te upgraden. Nu al zin in!

Ze ruien als gekken op het moment. Enkele zaten op kalkeitjes en hielden de veren weer wat vast maar nadat die eraf liepen is het een kwestie van dagen of die ruien nog harder dan de anderen. Wat ik al schreef, gul van voer en bijproducten (marien poeders). Kuurtje met Parastop de week nog uit (dan hebben ze dat zo'n 12 - 14 dgn gehad). Ik vaccineer ze dan nog graag tegen paratyphus, pokken en bijtijds ook weer tegen paramyxo. 

De laatjes leer ik de komende tijd langzaamaan op. Wegwijs in de regio en met de mand gewend zijn vind ik voor nu goed genoeg. Volgend jaar als ze er nog zitten wat uit kweken en normaliter weer gewoon verder met opleren. Ik heb nu eenmaal geen plek voor kwekers/ vermeerderaars!