zondag, april 25, 2021

Alles retour maar wat een slome slakken die marathonners

Wat een verschil! Die marathonduiven zijn zo traaaaaaaag.

Flink na de eersten in club en regio komen de marathonduiven aankakken. Dat is bij nagenoeg allemaal zo, een uitzondering daargelaten. Ik denk dat het mij nooit wennen zal. Waarom zijn die knurften zoveel te laat? Geen haast, dat is het vooral.

Gelukkig alles retour, ook al is dat ook al een raadsel op zich. Later dan de rest komen, okee maar kom dan als haren op een hond, als rook of welke uitspraak je er ook maar bij verzinnen kan als het gaat om kort na elkaar arriveren. Kilometers omvliegen vanwege een verkeerde route is meer gewoonte dan uitzondering bij sommige fondters. Bizar toch??!!

Ik lees wel eens van "ze moeten zoveel kilometer" hebben gevlogen vooraleer ze aan de eerste marathon beginnen. Het is best gek als je bedenkt dat het vooral in vlieguren zit dan in kilometers. Ze vliegen immers vele kilometers meer dan de gegeven afstand van losplaats naar hok?!

Anyway, we gaan er weer voor om komende week weer een clubje aan de start te brengen.

De jongen hebben de pokken enting gehad en ik het er nog eens 4 stayers aan toegevoegd. 4 100% Ko van Dommelens, uit de allerbeste oude lijnen. Goed om eens te proberen tussen mijn diesels. Blij mee!