woensdag, juni 23, 2021

Duifje opgeraapt en jongen in de verenigingsmand

Gisteren een belletje van een dorpsbewoner die via via mijn tel.nr had achterhaald. Duif in de tuin.

Opgehaald, de mevrouw van allerlei info voorzien en huiswaarts met een blauwe Belg van 2021.

Eigenaar gebeld, komt uit buurt Gent.

Het diertje is gewoon te leeg voor een zelfstandige terugreis. Dus knappen we hem maar op!

Leuk om zo'n service te verlenen.

Hopelijk zitten mijn achterblijvers elders ook zo en komen ze nog na! 


Met de club zijn de jongen (en laten van me) naar Zuid Beijerland gegaan (eigen kar van de club).

Leuk om dat in gezamenlijkheid te kunnen doen. 

Nachtje mand en met z'n allen naar zelfde dorp leert ze de juiste richting en mandervaring!

Vrijdag of zaterdag nog een keertje zelfstandig doen en dan kan de boel met de regio mee naar verderop. Volgens mij is dat Hazeldonk. Daar ben ik geen fan (te kortbij voor een massa duiven te lossen en gevaarlijke losplaats met obstakels) van maar ze moeten er een keer aan geloven!