donderdag, juli 15, 2021

Grijs en grauw

 Wat is het toch grijs en grauw. Ik kan me niet heugen dat het zo lang zulk vreemd weer is geweest. Grijs grauw en regen... dat laatste nu en dan niet maar op die momenten is het ook niet perse droog. Erg vreemd! Om maar te zwijgen wat er in Limburg speelt. Wat heb ik met die mensen daar te doen zeg!

Dax was okee, 1 van de 2 prijs en zo ongeveer midden in de prijzen. Niks bijzonders maar okee.

De jongen opleren van Tholen kostte enkele veren en daar ben ik niet heel verdrietig om maar het verbaast me toch wel weer dat er van zo'n prut eindje eigenlijk met zulk gemak duiven kwijt gaan. 

Zaterdag speel ik ze nog niet met de afdeling maar lap zelf nog een keer en zo ook volgende week. Doel is ze toch nog net meer te leren voordat de grote bubs een feit is.

Focus is nu op deelname Bergerac.

Op Barcelona pakte Bart een duif van hier. Kwart Saarloos en half van Olmen. Zo'n duif zonder haast in zijn lijf. Vooral nuttig voor Barcelona. Mooi wapenfeitje voor Bart!

Ik moet zeggen dat duivensport nu niet een hoge prioriteit heeft hoor. De klap van diverse fijne duiven kwijtraken ben ik niet 1-2-3 te boven. Met zo'n mini hokje is dat te veel voor het mooi. Daarnaast ook nog eens die gezondheidsissues. Ik ga toch vermoeden dat het niet simpelweg geel, cox of wat ook was. Ik vermoed iets anders gezien de verschijnselen bij enkele die ik niet kan duiden. Onalledaags, dat zeker. 

en de boer? die ploegde voort.