woensdag, september 01, 2021

Alles op Quievrain + update

Wachtend op het moment van lossen vandaag voor de duiven die op Quievrain zijn ingekorfd. Gisteren de ploeg in Strijen gebracht. Goed geregeld daar!

We wisten al dat het lang bewolkt zou kunnen blijven vandaag. Ik hoop en ga er van uit dat de duifjes evenzogoed met een kleine opklaring al worden gelost want het is geen bewolking waardoor duiven niet los kunnen. Ik zou hier meer voor een oostblok manier zijn en ze niet alsmaar vasthouden terwijl het eigenlijk prima kan. De start moet goed te doen zijn, dat is belangrijkst.

Als ik slechts mijn eigen clubje zou opleren gingen ze los.

Ik kreeg van Arco de lijst van taartvluchten. Mooie gelegenheid om taartjongen op te leren. Kan in H.I. Ambacht en blijkt georganiseerd te worden vanuit Urk. Nationale concoursen dus eigenlijk. Bij goede weersverwachtingen hoop ik die duifjes die ik er voor heb op te gaan spelen. Al is het maar enkele keren want ik heb aanvulling nodig. Aanvullen met onbevlogen duiven is ongewenst. Dus alle beetjes moeten helpen.

Update

Het was toch voor de meesten langer dan 2 uur en 40 minuten vliegen onder het grijze wolkendek. Gelukt hoor. Vanavond mist er 1 (overigens 1 die er altijd wel gewoon was dus mogelijk weer een brokkenpiloot).

vrijdag weer in de mand voor Quievrain. Leerzaam allemaal.