donderdag, september 02, 2021

taartjongen weer gelapt

Het was vanmorgen vroeg amper te doen: gesloten wolkendek en her en der wat dik zelfs.

Ik had ze in de mand, dus het moest. Lapje vanuit de Hoekse Waard maar een compleet andere richting. 

Na het weekend of er nog in, een lapje over het water. Dat is dan vaak vanuit Dinteloord. 

Daarna moeten ze eraan geloven: grote mand en met andere duiven. Mogelijk nog een keertje Tholen en of 1 voor 1 lossen nog. Ben er zover in elk geval erg tevreden over. Dat is met de vroege jongen wel anders. 

Volgend jaar wat specifieker kweken uit de favorieten en een 24 tal jongen max. Plus weer wat latere jongen inlassen, die ik in het hok van de duivinnen kan doen, zoals nu de taartjongen maar dan iets eerder. Ik moet dan in een jaar tijd qua aantal en kwaliteit (andere volgorde) weer op mijn niveau kunnen geraken!


feitje: het jong dat al eerder 4x ! elders binnenliep en waarvoor werd gebeld, liep vandaag weer ergens binnen en ook die liefhebber belde me net. Niet te snappen, toch, van duizenden duifjes horen we niets meer en van deze al 5x wel.