woensdag, september 29, 2021

Herfst komt eraan

Vandaag wordt het herfstig. Meer wind en nattigheid. Tot heden was het snufdroog en dat is altijd prettig voor de hokken en dus de duiven. Voor zaterdag geen zware omstandigheden verwacht. Z of ZW en dan met duiven uit de kop van 't land, hoop ik maar dat ze niet meegaan die richting op.

Ik heb de meeste broedschalen inmiddels weer schoon. Ik twijfelde of het niet zo zou kunnen zijn dat die nog oorzaak zijn van de ellende. Ik poets ze altijd schoon nadat ze in een grote ton met water met bleek hebben gestaan voor een nachtje of langer. Drogen in de lucht, daarna in een papieren zak van voer staan ze de winter lang in een broedvak. 

Ik heb zoveel verschillende modellen. Vind dat altijd leuk... ooit wel eens een stukje over geschreven en van meerdere liefhebbers echte antieke exemplaren ontvangen! Ben er zuinig op hoor.

Bij ons stopt een liefhebber. Fondman. Was net weer begonnen maar na corona vraagt het werk weer teveel van hem en kan het niet meer combineren. Jammer, zo dunt het elk jaar maar weer uit.