maandag, september 06, 2021

Quievrain laat los

Ze moesten wachten op het optrekken van het ochtendgrijs en dat duurde best lang. Uiteindelijk kwamen ze rond 16 uur thuis en dat was prima. Ze waren er op 1 na gewoon op tijd. De laatste kwam zondagmorgen. opmerkelijk toch dat de ervaren jongen alsmaar de laten van '20 voor blijven. 

De duiven waar wat meer snelheidsorigine in zit zijn ook steeds de eersten op appèl.

Nou maak ik niks klaar natuurlijk tegen anderen, dus zo ver, klets ik maar wat. Bij mij is het thuiskomen waar ik content mee ben dit jaar. Volgend seizoen zullen we weer aan de bak gaan met ze. Selecteren tot op het bot, weinig en dus onervaren duiven aan de start komend seizoen.

Nog wat laatjes opkweken en dan een goede para kuur en een enting. Of het nou aan het stro lag of niet, ik sluit gewoon uit dat paratyphus een rol speelde dit jaar door te kuren en enten.