woensdag, augustus 24, 2022

Vooruitblikken

Het einde van het vliegseizoen is in zicht. Volgens mij een prima seizoen, vooral qua weer. Of je moet willen bedoelen dat het warme weer te gek was. Ik doel er vooral op dat het qua weer goed was, niet echt storingen of gekkigheid. Een enkele keer daargelaten maar er zijn seizoenen geweest dan was het veel gekker.

Duiven kunnen goed overweg met de warmte. Dorst en het minder makkelijk vinden van water is een probleem. Volgens mij is dat probleem kleiner nu water makkelijker bereikbaar is door lagere waterstand.

Onderweg in Frankrijk was de conclusie toch wel weer dat niet de roofvogels het probleem zijn onderweg maar veel meer de obstakels zoals draden. De roofvogels zijn er onderweg wel maar dat zijn meer de aaseters, niet de jagers zoals slechtvalken. Altijd groeit het respect voor onze gevleugelde toppers als ik zelf weer zulke afstanden afleg en zie wat ze moeten doorstaan.

Plannen worden gemaakt al weer voor de toekomst. Enkele leden zijn noodgedwongen moeten stoppen doordat er vanwege vogelgriep niet kan worden gespeeld. Wat een pech is dat!

Hokken zitten heus wel weer vol volgend jaar en ja er zullen weer leden stoppen. Ik kan niet echt ontdekken dat het anders is of zal gaan. Vooralsnog lukt het gelukkig nog voor velen en daar moeten we dan ook maar het beste van maken! Kijk naar wat er wel is!