zaterdag, april 14, 2012

Weer de 1e !!

Ja hoor, opnieuw de eerste prijs in de club, tegen 526 duiven!
Deze keer de jaarling 959.

We zagen de eerste duiven om 14:01 overkomen... om 14:03 nog eens enkele.
Ik vermoedde direct dat ze elders hogere snelheden zouden gaan maken en jawel hoor, precies zulk werk. De massa zit overduidelijk in Dordrecht en omgeving. Zowel Rayon Goeree als Rijnmond 2000 doen vergelijkbare snelheden als Oud Beijerland. Oostelijker gelegen doen ze het beter. Wij leggen het al snel af tegen de oostelijker gelegen dorpen in de Hoekse Waard. Evenzo: je moet ze gewoon hebben!!

Ook de 59 kwam al terug uit noordelijke richting en 14:06:07 over de antenne.
De rest viel me tegen, teveel uit het oosten en noordelijk terugkomen en slechts 5 van de 13 prijs en m'n 08, vorige week nog m'n 2e was pas na het klokken afslaan thuis. Ik vreesde al dat ie verongelukt zou zijn. Hij zag er minder fris uit maar hij is thuis. Ik zal hem goed observeren deze week en bij twijfel blijft ie thuis as week.
FARPAR zat er ook naast, was pas m'n 11e... blij met de eerste maar niet content met het resultaat, dat moet beter.

Jan Piet van Egmond zat klem na mij met de 21, een echte topduif. Hij draait een pracht percentage... m'n grootste concurrent!

De jongen vanmiddag 2 uurtjes in de grote reismand gehad.
Veel stress maar het wordt vanzelf minder.
Daarnaast vanmorgen gist gehaald bij de bakker.
Een dikke klont nat gemaakt met lauw water en door het voer van de jongen gemengd.
Ik ben benieuwd naar het effect. Ik lees er goede dingen over.

Bij de weduwnaars zitten de duivinnen er nog bij.
Morgenochtend samen in bad en dan weer van elkaar.

Hierbij de 59 op de foto gezet:


Ooh Ja, Laban Senior draaide in z'n club ook de 1e weg. In het Rayon moet ie Frans en Daniel Bal voor laten gaan (Frans haalde jongen bij mij dit jaar - zie eerdere berichten). Pa draaide er 13 vd 18 in!!