donderdag, juni 28, 2012

Laatste MF vlucht - eerste evaluatie

Vanavond inmanden voor de laatste MF vlucht van het seizoen.
Ik hoop maar dat ze zaterdag los gaan, ik meen dat de weersvoorspellingen daarvoor gunstig genoeg zijn .

Tot heden was m'n oude duiven seizoen vergelijkbaar met in 2011.
Toen 4x eerst waarvan 2x in de Hoekse Waard en diverse kopprijzen in West op de MF tegen vele duizenden duiven(meermaals in de eerste 10). Nu 1x 1st in de Hoekse Waard, wat ook de snelste was in afd. 5 en 4 officiele eersten in de club en op zondag zou er een 5e ingezeten hebben. Ik ben erg content tot heden.

Degenen die hun plek verdienen voor a.s. jaar zijn enkel de duiven met meermaals in de kop, liefst in de top tien in de club en als het even kan regionaal/ afdeling ook kop. Natuurlijk kan er nog iets gebeuren zoals verlies etc maar voorlopig mogen blijven: 915, ODED, 920, en 986. Open staan nog 908, 939 en FARPAR maar het lijkt me dat die ook in 2013 tot de Laban equipe blijven behoren! De anderen doen nog mee voor spek en bonen wat mij betreft.

Mbt de jonge duiven ben ik nog niet zeker van m'n zaak.
Ze voelen goed aan maar ik twijfel. Ik twijfel nav mest, spirit en goesting.
De ervaring die ze inmiddels hebben kan niet meer te weinig zijn... maar er mag NIETS mankeren of ze zitten mis en raken kwijt!

Wat me enorm verbaasd is dat ik al diverse jongen verspeelde en er werkelijk nog niet 1 is opgegeven. Er zitten nochtans knijpringen omheen met m'n tel.nr. WAAROM WORDEN ZE NIET GEMELD???