vrijdag, december 07, 2012

Nog een korte tijd

Niet lang meer en dan hoop ik ze ook samen te zetten.
Het sneeuw-weer van vandaag maakt het klimaat er niet beter op... beter is droge vrieskou maar ja, we krijgen het niet perse zoals we het willen.

Ik heb ze nu enkele weken op winter/rust van Matador.
ze moeten even wennen maar het is topvoer als je het mij vraagt.
Het ontslakt als het ware (enorm vezelrijk). 2 weken ontslakken, dan enkele dagen zwaarder voer en ze mogen aan 2013 gaan werken!

Ik doe graag ook het licht aan overdag. In deze soms donkere dagen - ook in het hok dus - wordt het er niet vrolijker op. Doe je overdag het licht aan (en ik heb van die daglichtlampen) dan doet het de hele dag qua licht lente-achtig aan. Dimmen/uit laten gaan via de tijdschakelklok als het buiten nog licht is en ze vinden netjes op tijd hun slaapplekje.