vrijdag, maart 29, 2013

Unieke koude periode

Wat een gedoe zeg, de alsmaar aanhoudende kou.
Je kan er zo ook erg slecht staat op maken. Niet alleen wij maar ook de duiven 'gedragen zich naar die kou'. Doe je er goed aan ze op te gaan leren? Is het raadzaam te wachten?

Ik wacht niet. Waarop dan?
Duiven vliegen overdag een uur met gemak.
Opleren van een acceptabele afstand (10-20 km) moet dan toch kunnen?
Niks te gek maar voorzichtig aan?!

Ik lees er opmerkelijk weinig over.
Is de koude periode zo uniek dan niemand het weet uit ervaring?
Laban Senior waarschuwde wel, obv wat in een WOWD rapport ooit werd gesteld over de temperaturen. Als ik dan lees over proeven in een windtunnel en bij welke temp duiven amper energie verbuiken... denk ik daar weer anders over.

Acht is meer dan duizend maar als niemand het echt weet, zit er niks anders op dan proberen!

1 van m'n belsjes gaat alsmaar naar Jan Piet.
1x een dag weggeweest en al sterk vermagerd daar beland, notabene 8 huizen verder.
Na 1 dag thuis gebleven te zijn zat het ding er gisteren weer... het kan verkeren. Ik hoop maar dat ze blijft, het is een alleraardigst duifje van Jos Maris.

Gisteren de doffers een bad gegeven en er lag een dikke laag poeder op, opvallend dik. Ik zie het graag.
De duivinnen gaan laat op de avond nog uit. vliegen 10 minuten en gaan dan van de honger weer terug. Ik ga dat wat zien op te rekken. Wie weet breng ik er nog wel enkelen in stelling!

Kijk nog eens bij die Remon Prins op diens site.
Z'n jongen zijn speenklaar en voor een prikkie kun je duifjes van leuke komaf bekomen!
Z'n advertentie staat ook op duivenmarktplaats.

Check ook gelijk duivenvaria. Mijn stukjes verschijnen nu en dan ook bij hen.

Verder wens ik ieder een goed Pasen.
Het is om de opstanding van Jezus te doen hè, niet om de paashaas!