vrijdag, mei 24, 2013

Stand generaal nu de dagfondvluchten beginnen

Gisteren ben ik nog even gaan buurten in het clublokaal.
Er zijn er van onze club 128 duiven mee voor Chateaudun... de vluchten gaan vanaf nu echt gesplitst worden en de aantallen duiven per vlucht zullen flink afnemen. Zelf doe ik niet of sporadisch mee op de dagfond... met de huidige voorspellingen vond ik het een no-go.

Tot op heden, dus vitesse + midfond vluchten, is het de volgende stand in ons rayon:

Keizer generaal (aangewezen en onaangewezen samen):

1.Reedijk- Jongekrijg (enkele jaren terug nog nationaal kampioen!)
2.Vermaas Zevenbergen
3. P.C. van Gelder
4.Gebr Barth
5. Comb. Mailly
6. J.M. Laban
7. Marijke Vink
8. A. Notenboom en zoon
9. Familie Hahn
10. D. Leeuwerke

Stand Generaal groep A o.a.
1. C Jongsma
2. Reedijk Jongekrijg
3. J.M. Laban

Stand Generaal groep B o.a.
1. J.A. vd Akker
2. Boris Dirks
3. B &P Reedijk

Vanaf komend weekend gaat dat allemaal veranderen. Althans, ik doe zelf niet mee op de dagfondvluchten (of sporadisch) dus pak geen punten meer voor het Generale of Keizerkampioenschap. Ik zak dan weg en dat geldt mogelijk ook voor anderen?!
Ik ben er fier op dat ik er nu in elk geval tussen sta (voor wat het waard is).  Anderen zijn bekende namen, pensionado's, combinaties en ze spelen over het algemeen met (aanzienlijk) meer duiven. Straks ziet geen kip dat meer en gaan deze mannen het verder onderling uitvechten.
Jammer dat er niet zoiets is als een percentagekampioenschap...! Of een kampioenschapstelsel waar met handicaps zou worden gewerkt v.w.b. de aantallen die men speelt of - voor zover dat reeel is - de maat van professionalisme wordt meegewogen. Het blijft immers gek dat de iedereen tegen iedereen, rijp en groen, klein en groot, prof en beginner, speelt, nietwaar?!

Gisteren hoorde ik nog een treurig verhaal in de club.
1 van de leden stond ooit eerste voor de Gouden Duif in de jaren '90.
Op het cruciale moment - de man zou 1e GD NL worden - bleek 1 uitslag zoek (zat met een andere uitslag in de envelop en die was wel verrekend). Uiteindelijk werd het gewonnen door een grote naam...
Tsjonge jonge, 'n beetje argwanend wordt je er wel van. De (commerciele) belangen lagen wellicht anders?!

Veel succes allemaal morgen, ik hoop met jullie mee dat de dagfondmannen los gaan.
Kampioenen uit de afdelingen die niet naar de dagfond zijn kunnen mooi gaan wachten bij kampioenen die in een afdeling spelen waar het wel doorgaat. Verbroedering is dan de uitkomst!
Pakze!