dinsdag, juni 04, 2013

401 & TIP tegen motjes

401 berichtjes alweer.

Vandaag worden de jongen geleerd, op ca 7 km, hun 2e keer. Dion helpt ze pakken en schoonpa brengt ze weg. Geweldig dat ze dat willen doen, anders zou er niks van komen. Ik ben immers van 7-18 van huis.
De jongen vliegen als een dolle, al dagen achter elkaar is dat 2 - 2,5 uur. Vraag me niet hoe dat komt maar ze doen het gewoon. Ik hoop maar dat ze met dat opleren niet 2 uur verkeerd vliegen... eerst op huis aan en dan nog 2 uurtjes bij huis dan maar. Ze eten erbij alsof ze uitgehongerd zijn. Ik voeg snoepzaad toe voor de vetten.

1 weduwnaar heeft een buts opgelopen, de 69. Wel thuis maar niet zo vliegerig.
Met NO-wind in de voorspelling hou ik het maar op het thuislaten van zo'n duif.
Ik hoop dat de warmte van de zon de boel wat kan laten oplopen qua forme.
We zijn allemaal toe aan die lang uitgebleven warmte!!

Heb je er erg in dat wanneer er iets geel onder je duiven zit het met warm weer erg hard kan gaan. Ik bedoel erg snel erger kan worden? Hoe warmer het drinkwater hoe snel al die beestjes en bacterien zich vermenigvuldigen!!

Let ook op de luchtvochtigheid. Die mag ook niet te laag worden.

TIP: motjes krijg ik weg door wat ceder(hout)olie op de muren te spatten.
Ruikt heerlijk en motten vinden het maar niks.
http://www.duivenmarktplaats.nl/oomen/vraag1343.htm